BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 22, 2009

PL bEsT GilEr

Salam Perpaduan,

Pendidikan Luar (PL) tk leh arr aku lupe...wpun bg karen pengalamn g PL neh memeritkn (aku simpati ngn kaki kembang ko tuh beb) but for me...best giler. Time PL neh kiteorg der camping, pas tuh kayak, abseiling(panjat bukit) n orientering(redah utan). Aku lak jd pengerusi yg agak2 giler suam2 kuku arr. Kene handel dak 62 org, so aku pe2 pun wat bodo jek.. Cool jek arrr, org nk kate ape. Pensyarah lak komen.. nape arr pengerusi neh..sengal kot..wakakak.. aku tampoo jugak kang die neh.. tp pe2 pun..i luv u en. ahmadi...suke progrm aktiviti mlm tuh..kang pas neh dera arr agi ekk bos....wkakaka
First day, kiteorg pasang khemah..aku satu khemah ngn alizar, karen n hanezaru. Khemah punye arr kocik...muat2 jek nk tdo. Dah arr saiz bdn semua leh tahan tuh...wakkaa. Malam lak der krisis skit pasal password..lawak giler. AJK Keselamatn lak pertahankn password tuh tk nk gitau ngn fasilitator n dgn seia sekata ckp, kami pertahankn password neh dan sanggup tk mkn...wkaaka..gilak arr, aku pun golak jek, kene jeling ngn pensyarah..mogok lapo tuh, nk wat cmner kn..tp last2 kene gitau gak. Pas tuh der aktiviti mlm, bawa lilin brjaln sepjng pantai...nk mampus giler h1n1 tul aktiviti neh. Dah arr golap, pakai satu lilin jek, sorng2 agi tuh...adehhh..Tp, yg lawak nye siap pakat brkumpul n balik kem same2..wakak..skali agi kene ngn fasilitator tp sib bek tk kene dende.
Second day, group aku kene berkayak..letih giler arr tangn lebam pas tuh sunburn lak..tak ayu dah muke neh..waakaka. Aku neh bukn pandei sgt berenang pun tp kene gak wat cap saiz (trbalikkn kayak) Wpun payah skit, tp seronok arr leh nek balik atas kayak kn mcm tk caye tau..suke sgt2. Pas tuh lepak kt pantai utk masak dan prcaye tk kene masak pakei kayu api jek (pirst timer neh) tp pe2 pun, masak gak arr ikan aku bako tuh n dlm brkayak balik tuh, ribut lak..adehhh sib bek idup agi neh. Malam tuh lak der aktiviti ice breaking.. duk dalam kump masing2, tepi pantai..ditemani angin sepoi2 bahase..desiran ombak yg mndamaikn..ermm.. pale otak aku time tuh kn, imagine jer tau cmni arr aku nk honeymoon kang...romantik giler tuh..waakaka..ampes jek pale otak aku neh...
Third day, der aktiviti abseiling. Neh pun aku suke..erkk.. semua aku suke, pe bende lak aku tk suke ekk?wakakka... Neh kene panjat bukit tau..pas tuh pakei tali, turun balik bukit brbatu2 neh. Seronok giler arr..nebes ader gak tp bile dah sampai bawah tuh kn..memang nikmat giler. Kalo di beri peluang nk wat kedua kali tuh..wakakaa..mcm brani sgt. hehee.. Pada mlm nye ade lak malam prsembahan n barbekue..best2..suke gak part neh. Pas abis tuh, aktiviti mlm yg trakhir n tk kn dilupe kn oleh setiap peserta kem arr. Aktiviti burung antu.., kene tinggal sorng2 dlm hutan, dh arr time tuh kul 3 pagi..gilak tul arr. Kene sakat lak ngn fasilitator. Tp aku watpe tau.., aku leh trtdo ngn nyenyak nye..wkakaka..mengong mate neh, leh tdo lak time tuh. Yang best nye,ade member yg tkut so die tepuk tgn tau..member sebelah2 pun ape agi, semua pakat tepuk tgn arr..wakaka..pensyarah siap komen "neh first time sy ikut PL mcm neh mcm tgk bola laa pulak..tepuk2 tgn..wakakakak" tp seronok arr time tuh..mybe tk kn dpt kot kalo ikut prkhemahn yg len..
Last day, der orientering..aktiviti meredah hutan. Calar2 kt tgn tak yah cite arr.. aku kene baca kompas lak, dh semue org tk nk..aku jek arr yg memndai2..bukn pndei pun..wakaka..siap bawak gi pusing2 dlm hutan tuh..seronok2..hehee..Pas tuh majlis penutupn, bg ucapan yg entah mende ape arr aku ckp..men blasah jek arr..wakakka...
Ending nye.., kiteorg balik dgn muke sunburn n penglamn yg tk terlupekn..bagi certain2 org, der yg suke n tk kurang gk yg tk suke..Tp bagi aku..., suke..sukee..sukeeee arr...wakaka..Nk juin next PL arr.. wakakaa.. N kepada semua yg trlibat, mceh2 n see u next time..

hEAlTy lifE...., Miss Ck

2 comments:

Mrs Ck said...

muahaha karen...aku imagine dlm mimpi ler tuh beb..wakakakka...well u know me better..duduk pun aku leh tdo tuh..

Mrs Ck said...

erkk...muahahah beb..trlupe lak aku pasal neh..mlm tuh memng aku mengantuk gile2.. leh lak trlanggo si hane..tp aku wt bodo jek..waakak